برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>    برندسازی زع...

برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>  
 


برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا


 توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامه های دولت یازدهم در برنامه های 100 روز 100 اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.
بطوریکه وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامه های 100 روزه خود آورده بود، ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته می شود، 

 ورود بورس کالای ایران به عرضه پسته و زعفران و همچنین سایر محصولات حوزه کشاورزی می‌تواند تحول بزرگی در صادرات غیرنفتی کشور ایجاد کرده و نه تنها توسعه بخش کشاورزی، بلکه رشد اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پسته ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی ایران بوده و همچنین بیش از ۹۶ درصد زعفران مصرفی دنیا از طریق کشورمان تامین می‌شود. به‌طوری‌که میزان مصرف زعفران تولیدی کشور در بازارهای جهانی ۳۰۰ تن است و با این میزان تولید، ایران می‌تواند تنها تامین‌کننده این محصول باشد


زعفران


با توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامه‌های دولت یازدهم در برنامه‌های ۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.به‌طوری‌که وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامه‌های ۱۰۰ روزه خود آورده بود، ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ تولید‌کنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته می‌شود، در حال حاضر کشورمان به تنهایی بیش از ۹۶ درصد زعفران و ۴۰ درصد از کل پسته جهان را تولید می‌کند و با این میزان تولید و صادرات، محصول پسته بعد از صنایع گاز و پتروشیمی و فرش مهم‌ترین محصول در سبد صادرات غیر‌نفتی ایران محسوب می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 ادامه مطلب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...