ما را در تلگرام دنبال کنید.....>
برندسازی زعفران و پسته ایرانی با عرضه در بورس کالا
توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامه های دولت یازدهم در برنامه های 100 روز 100 اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.
بطوریکه وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامه های 100 روزه خود آورده بود، ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته می شود،
ورود بورس کالای ایران به عرضه پسته و زعفران و همچنین سایر محصولات حوزه کشاورزی میتواند تحول بزرگی در صادرات غیرنفتی کشور ایجاد کرده و نه تنها توسعه بخش کشاورزی، بلکه رشد اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پسته ارزآورترین محصول صادراتی کشاورزی ایران بوده و همچنین بیش از ۹۶ درصد زعفران مصرفی دنیا از طریق کشورمان تامین میشود. بهطوریکه میزان مصرف زعفران تولیدی کشور در بازارهای جهانی ۳۰۰ تن است و با این میزان تولید، ایران میتواند تنها تامینکننده این محصول باشد
با توجه به میزان تولید و عرضه این دو محصول ایرانی در بازارهای جهانی، یکی از برنامههای دولت یازدهم در برنامههای ۱۰۰ روز ۱۰۰ اقدام، ساماندهی بازار پسته و زعفران بود.بهطوریکه وزارت اقتصاد دولت قبل طی گزارشی در برنامههای ۱۰۰ روزه خود آورده بود، ایران بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پسته و زعفران در دنیا شناخته میشود، در حال حاضر کشورمان به تنهایی بیش از ۹۶ درصد زعفران و ۴۰ درصد از کل پسته جهان را تولید میکند و با این میزان تولید و صادرات، محصول پسته بعد از صنایع گاز و پتروشیمی و فرش مهمترین محصول در سبد صادرات غیرنفتی ایران محسوب میشود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.