آداب و رسوم چهارشنبه سوری از زمان های کهن تاکنون

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>    آداب و رسوم...

آداب و رسوم چهارشنبه سوری از زمان های کهن تاکنون

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>   

آداب و رسوم چهارشنبه سوری از زمان های کهن تاکنون

 

از مراسم مخصوص چهارشنبه سوری قاشق زنی است. در این رسم دختران و پسران جوان، چادری بر سر و روی خود می‌کشند تا شناخته نشوند و به در خانه دوستان و همسایگان خود می‌روند. صاحبخانه از صدای قاشق‌هایی که به کاسه‌ها می‌خورد به در خانه آمده و به کاسه‌های آنان آجیل چهارشنبه‌سوری، شیرینی، شکلات، نقل و پول می‌ریزد. آیین قاشق‌زنی احتمالاً نشات گرفته از این عقیده است که ارواح نیک درگذشتگان در رستاخیز آخر سال به میان زندگان بازگشته و به شکل افرادی که رویشان پوشیده است به خانه بازماندگان سر می‌زنند و زنده گان برای یادبود و برکت به آنان هدیه‌ای می‌دهند.

رسم افروختن آتش، از زمان‌های کهن در برخی مناطق علاقه‌مند به نوروز متداول شده‌است. در شاهنامه فردوسی اشاره‌هایی درباره بزم چهارشنبه‌ای در نزدیکی نوروز وجود دارد که نشان دهنده کهن بودن جشن چهارشنبه‌سوری است. مراسم سنتی مربوط به این جشن ملی، از دیرباز در فرهنگ سنتی مردمان ایران زنده نگاه داشته شده‌ است واژه «چهارشنبه‌سوری» از دو واژه چهارشنبه که نام یکی از روزهای هفته‌است و سوری که به معنی سرخ است ساخته شده‌است.در ایران، جمهوری آذربایجان و بخش‌هایی از افغانستان، این رسم به‌صورت روشن کردن آتش در شب آخرین چهارشنبه سال متداول است. پریدن از روی آتش در ایام نوروز در ترکمنستان نیز رایج است.

چهارشنبه سوری



شرکت بازرگانی فیروزه با دو شعبه در شهرهای گوانجو و ایوو، وارد کننده انواع ملزومات برگزاری جشنها و اعیاد (شرشره، بادکنک،  ظروف هفت سین و…) و همچنین انواع ماشین آلات و دستگاهها،کالاهای مصرفی و لوازم برقی و اسباب بازی از چین می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 ادامه مطلب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...