صادرات پسته

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>      صادرات پس...

صادرات پسته

ما را در تلگرام دنبال کنید.....>   

 

صادرات پسته

 

پسته یکی از محصولات باغی صادراتی به شمار می رود و در کشورهایی مانند ایران ،سوریه،ترکمنستان و غرب افغانستان رشد می کند.ایران از نظر تولید پسته در مقام اول در دنیا قرار دارد.بعد از ایران ،آمریکا و ترکیه در مقام دوم و سوم قرار دارند.ایران با تولید سالیانه حدود ۲۵۰۰۰۰ تن پسته مقام اول جهان را از نظر کمیت و کیفیت به خود اختصاص داده است،چنانچه آمریکا نیز تقریبا سالیانه همین مقدار تولید را دارد،اما پسته ایرانی کیفیت و طعم خوشمزه ای دارد که آنرا متمایز میکند.

 

 

 صادرات پسته

 

آفات و بیماری‌ها در باغات پسته سبب کاهش رشد رویشی و محصول درخت می‌شوند. معمول‌ترین آفات درختان پسته عبارتند از: پسیل پسته، پروانه چوب خوار پسته، پروانه میوه خوار پسته، پروانه برگ خوار پسته، پروانه پوست خوار پسته، انواع شپشک‌ها، انواع سن­ها و کنه‌­ها. جهت مبارزه با این آفات از روش‌های مبارزه بیولوژیک و شیمیایی استفاده می‌شود.

بیماری‌های مهم درختان پسته عبارتند از: بیماری پوسیدگی طوقه و ریشه پسته (گموز)،  خشکیدگی شاخه و سرشاخه، نماتد مولد غده و ریشه، زوال ورتیسیلومی، پژمردگی گل و شاخه و زهرابه آفلاتوکسین. جهت کاهش بیماری‌های باغ پسته باید ابتدا از آلوده شدن  پیشگیری شود و در صورت بروز بیماری مبارزه لازم صورت گیرد.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید. 

ادامه مطلب

 


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...